Zastanawia ciebie jedna kwestia, a mianowicie dotycząca działania pomp wtryskowych w silnikach diesla? Oczywiście na samym początku trzeba wyjaśnić jedno, iż pompa wtryskowa zalicza się do jednego z najważniejszych elementów które znajdują się w silniku, a jej podstawowym oraz najważniejszym zadaniem pozostaje dostarczanie odpowiedniej ilości paliwa.
Istnieje przynajmniej kilka rodzajów pomp paliwa, mowa tutaj o pompach hydraulicznych, wtryskowo rzędowych oraz rotacyjnych, czy pompach sekcyjnych. Jeżeli idzie o samochody z silnikiem diesla, to najczęściej stosuje się w nich pompy CR, które umożliwiają nie tylko dostarczenie idealnej ilości paliwa, ale też same w sobie odnoszą się bezpośrednio do ograniczenia limitu emisji spalin, mowa więc o wielofunkcyjnym rozwiązaniu. Warto tutaj dodać, że pozwala to na dużo bardziej sprawniejsze działanie samego silnika, wpływa więc ona korzystnie na poszczególne parametry, w tym jego ewentualną moc. Sposób działania opiera się o wykorzystanie pompy wysokiego ciśnienia, następnie tłoczkowa pompa spręża paliwo do bardzo wysokiego ciśnienia, i jest ono bezpośrednio tłoczone do specjalnego ciśnieniowego zbiornika który znajduje się obok wtryskiwacza. Mówimy też o pompach wtryskowych, które są oparte o najnowszą technologię, występują w nich elektroniczne sterowniki.
Kiedy mowa o awarii pompy wtryskowej w silniku diesla?
Kiedy będziemy wręcz pewni, iż awarii uległa pompa wtryskowa w naszym silniku diesla? Niestety zazwyczaj dochodzi do niej w wyniku złego użytkowania auta, a więc powielania błędów typowo eksploatacyjnych. Przykładem tego jest stosowanie niskiej jakości paliwa, co z czasem doprowadzi do uszkodzenia pompy ciśnienia czy też wtryskiwaczy, dojdzie do nierównej pracy silnika a także braku odpowiedniej jego mocy. W takiej sytuacji zachodzi konieczność wymiany pompy wtryskowej, zakup nowej to zazwyczaj dosyć duży wydatek, ale istnieje też szansa poddania jej regeneracji, lub znalezienie używanej w stanie technicznym który pozwala i zezwala na jej dalsze zastosowanie.